Utmattade lovdagar

Lägger mig runt elva-tolv med sömntablett*. Vaknar elva-tolv. Efter ytterligare en halvtimma vaknar kroppen och jag går ner och äter frukost för att få lite energi. Duschar/tvättar av mig och klär på mig.
* = annars somnar jag inte före halv två-två

Sen är jag så utmattad att jag oftast lägger mig igen. Efter någon timme i sängen tar jag en promenad. Sen äter jag kanske mellanmål eller så måste jag lägga mig direkt igen.

Vid fyratiden får jag lite ork för barnen och leker lite med dem. Sen tar jag det väldigt lugnt hela kvällen och nattar barnen (eftersom F sköter allt utom tvätten).

Utmattningen går inte ur kroppen på hela dagen. Det finns ingen energi alls.

Leker lite med gerbilerna, spelar tv-spel med familjen, ligger i sängen och surfar på mobilen…

Spelar lite tv-spel med F när barnen somnat och sen går jag och lägger mig igen för en tolvtimmarssession i sängen.

Livet just nu.

Barnen har för övrigt börjat bli rastlösa efter tre dagar hemma sen julafton så nu har stora knacka-på/sms-rundan dragit igång igen. Suck. De bråkar så mycket med varandra. Men vi har iaf fått två napp än så länge. (Släkten är antingen sjuk, bortrest eller jobbar typ.)

Om 1,5 vecka åker vi till Kanarieöarna och Stella ska vara hemma fram till dess pga rädsla för magsjukesmitta. Molly ska till skolan den 5e, för den 4e är det studiedag och den 6e helgdag. Den 7e åker vi.

Sen fr o m den 15e ska vi försöka få ihop livet med vardag igen. Hu!

Kommentarer inaktiverade.

