Saras nyårsafton 2015

Har faktiskt firat lite idag. Faktiskt. Har knappt firat sen jag var tonåring och familjen slutade fira med andra familjer.

Var på nån tråkig fest 2001, firade med kompisar några gånger innan vi fick barn, åkte sparkstötting vid tolvslaget typ 1998 (för att det var en minnesvärd grej), stod på Avenyn med pappa vid millennieskiftet och har sovit mig igenom tolvslaget de senaste typ fem åren.

Nä, som introvert ickefestprisse har nyår inte varit årets höjdpunkt så att säga. Vi orkar dessutom sällan fixa ihop något med någon annan familj (som vore det trevligaste.)

I år hade vi bestämt att Stella skulle leka med sin kompis M på dagen och vi andra passade på att följa med dit och äta lunch. (En föräldrakooperativsfamilj som vi lärt känna.)

Jag hade tänkt vara där 1-1,5h pga utmattningen och hjärnstressen jag haft sen julafton, men det var så himla trevligt så jag stannade tre timmar…

Men till mitt försvar kan jag tillägga att jag har knappt varit hemifrån och inte gjort något kul på en vecka så jag hoppas att det är värt det. Jag behövde få göra något roligt och socialt, blir ju lätt apatisk av att bara vara hemma och vila hela tiden.

Kvällen tillbringade vi hemma med god mat, cider, tv-spel och kladdkaka.

Jag fick dock hjärnstressymptom med ljudkänslighet efter halva kvällen. Det räckte inte ens med hörselkåpor. Sen blev jag även ljuskänslig. Hu! Ska jag behöva ha solbrillor framför tvn? (Mobilen dimrar jag ner.)

Barnen har dessutom varit på ett fantastiskt humör… Starka känslor i omlopp så att säga.

Men det var väl ändå en av de bättre nyårsaftnarna de senaste åtta åren antar jag. 😛

Nu ska jag ta det väldigt lugnt kommande vecka så att hjärnstressen går ner.

Kommentarer inaktiverade.

