Tuschpennor till målarböcker

Det har ju tydligen blivit väldigt poppis med vuxenmålarböcker. Säljs in som mindfulness! Hittade massa nya i hobbyaffären idag. Kul!

Jag fick ju min för ett år sen men kom igång ordentligt först för några veckor sen. Det har blivit min nya avslappningsgrej. Så gött att sitta och fylla i pyttesmå blad med färgstarka tuschpennor.

image

Men sen var det det där med tuschpennorna då. De flesta sorter går igenom pappret. Dock har jag via testande av alla barnens färger hittat ett bra set som inte går igenom åtminstone Hemliga trädgården-målarboken (som har rätt tunna blad). Senses duo+ fiberpennor visade sig funka bra.

Eftersom barnen jämt glömmer att sätta på korkarna (grrr!) så har jag inte haft så många färger att välja mellan. Jag har därmed suktat efter en egen ask ett tag.

Har letat på nätet och i affärer men inte lyckats få tag i dem, så idag blev jag överlycklig när jag hittade dem på Clas Ohlsons av alla ställen.

image

Blyertsfärgpennor brukar ju annars rekommenderas, men det är ju inte alls samma känsla tycker jag. Jag vill ju åt känslan jag hade som barn!

image

image

image

Nu ska jag måla järnet och gömma pennorna så att barnen inte får tag i dem.

image

Kommentarer inaktiverade.

