Är det nu det vänder?

Jag ser ljuset i tunneln och det är inget tåg!

Har grävt i hjärnan och kommit till insikt i helgen. Jag tror att jag har lyckats gå till botten med allt och koppla ihop allt jag pratat om med coacher och psykologer de senaste två åren.

Det känns som en enorm lättnad. Nu vet jag vad som tyngt mig så mycket hela livet. Hur allt hänger ihop med ångest, kontrollbehov och olika inlärda beteenden. Min låga självkänsla, min felaktiga självbild. Min brist på tillit till mig själv och livet.

Nu ska jag ”bara” programmera om min hjärna.

Jag känner mig plötsligt så lätt i själen.

Är det nu det händer? Är det nu det vänder? Blir jag äntligen bättre nu?

Det går bra det här med att få vara sjuk på riktigt och att F tar ansvaret för hem och barn. Jag har sparat skedar (energi) nästan varenda dag sedan vi startade på juldagen.

Det känns som att jag äntligen har börjat återhämta mig från utmattningen. Nu slipper jag kämpa i vardagen.

Hoppas att det fortfarande funkar sen när vardagen drar igång på riktigt den 15e jan när vi kommit hem från resan.

Är det nu en blir religiös?

Vänta! Måste hitta nåt bra på giphy…

Sådär:

image

Åh, vad jag hoppas på detta. Snälla säg att det är på riktigt nu.

Ps. Har jag berättat att jag har kunnat somna och sova utan sömntablett två nätter i rad? (Kunde bara inte somna på 1,5 veckor innan dess, var så orolig och spänd i kroppen).

3 Responses to Är det nu det vänder?

  1. Helena Ferry skriver:

    Håller tummarna för dig!

    Liked by 1 person

  2. Kronärtskocka skriver:

    Hoppas det är nu ned vänder!

    Liked by 1 person

  3. Annie skriver:

    Åh vad glad jag blir! Det kanske inte vänder 100% på en dag men det låter definitivt som en turningpoint, att du fått uppleva hur det ska vara och kommer att bli. Troligen kommer det att ta tid och bli en del bakslag men det låter som om du är på helt rätt väg!
    Kram!

    Liked by 1 person

