Längtiga ungar

Har en väldigt pepp och en vanligt pepp unge här. De somnar inte.

Den ena har hela kvällen undrat om vi inte ska åka snart. Vi har sagt att hon ska sova först och att vi inte ska åka förrän vid fem. Då har hon försökt somna i mitt knä så att hon snart ska vakna så att vi kan åka…

Nyss upptäckte jag att hon lagt sig med kläderna på eftersom hon ändå skulle gå upp mitt i natten. Men vi tog av jeansen för de såg inte så bekväma ut att sova i.

Flera gånger har hon pratat om att vi ska till London, men hon rör ihop det. Molly och F var ju i London i september.

Igår övade vi uttal. Nu säger hon inte längre knaieöjena utan kanarieöjena. Alltid nåt.

Barnen gjorde nyss upp vem som ska sitta var i planet. Bra.

Inser också att jag inte rest med en fyraåring tidigare. Men de är ju riktigt roliga! (Förra gången vi hade en fyraåring hade vi även en bebis och vi åkte inte på utlandsresa mellan att Molly var 2,5 och 6,5 år pga jobbigt.)

Somna nån gång då! Jag behöver ju också sova. Kommer ju få max fem timmars sömn om jag har tur. Annars kanske så lite som två.

Kommentarer inaktiverade.

