Det där med att flyga

Hamnar antingen bredvid ett pensionärspar eller möjligen ett par med bebis i knät. Idag blev det pensionärsparet. Dessutom ett sånt som beställt lyxmenyn och äter trerätters.

Sitter på rad 18, alltså precis i mitten av vagnen och får beställa dricka alldeles sist. Beställer ingen dricka pga apdyrt (F och barnen köpte. Jag har vatten med som jag kan dricka sen. Får dessutom oftast ont i magen av kolsyrad dryck. Brukar för det tredje inte dricka särskilt mycket till maten. Dricker mest emellan.)

Kan rekommendera att vara barn eller beställa specialmat, då får en oftast mat först.

Molly äter brödet och fruktsalladen. Kanske körsbärstomaten. Sen äter jag halva hennes huvudrätt. (Tror iofs inte Stella är så pigg på dagens vegetariska huvudrätt heller: pasta med spenat och fetaost.)

Har med en uppblåsbar kudde för första gången men kan ändå inte sitta upp och sova. Det är ju som att somna på rygg! Jag somnar nästan bara på mage, möjligen sidan. Så jag lade en väska i knät med kudden över. Kunde dock inte somna pga blev sned i ryggen och att det var ett himla tjöt från flygplanspersonalen hela tiden.

Äh.

Nu har jag varit vaken i nästan sex timmar och klockan är tio i tio. Shit! Blir en lång dag. Jag somnade dock bra igår kväll pga sömntabletten och en avslappningsövning. Stella var helt spattig inför resan och kunde inte somna. Men fem minuter in i avslappningsövningen snarkade hon. Bra. Jag fick fem tim i natt och det är ändå mer än i tisdags natt… 😛

Detta är min första flygresa utan ångest/oro på säkert tio år. Det känns helt fantastiskt. (Ångesten har minskat drastiskt sedan allt vände vid nyår.) Har haft ro till att läsa en trädgårdstidning och måla i målarboken. Har ingen huvudvärk än heller.

Stella sov en stund och Molly sitter lugnt med ipaden.

image

Om tre timmar landar vi i Las Palmas och åker sedan vidare till sydkusten. Åh, vad jag har längtat till detta.

Kommentarer inaktiverade.

