En dålig kombo

Det var väl väldans onödigt att just jag och Fredrik skulle kombinera våra hudgener i två avkommor egentligen.

Nu har vi fördubblat oss till fyra bleka hudtyp 1:or som bränner oss för minsta lilla och som inte kan sitta i solen.

Båda barnen har samma plåsterallergi som jag och åtminstone Stella har nu under semestern fått eksem från kloret i poolen (?) och/eller solen (som även Fredrik fått).

95% av de andra på hotellet har fått olika nyanser av solbränna, men jag kommer nog inte få någon annan färg än röd.

Men en fördel finns ju. Hittade fyra prima lediga solstolar alldeles vid
barnpoolen och här behövs inte ens parasoll, för här är det skugga. Tror att jag är den enda på hela hotellet (utom nån bebis) som föredrar att sitta i skuggan med en handduk över mig.

Men jag är rädd för cancer. Får spara soltillfällena till baden och promenaderna.

Bildbevis:

image

Kommentarer inaktiverade.

