Bra uppdelning

Fredrik är så himla rastlös och kan aldrig sitta still när vi är nånstans. Molly vill gå i turistshoppar och själv tycker jag att det är jättejobbigt pga tjatiga försäljare (men kanarierna är lugnare än turkarna iaf.) och för att det är samma prylar överallt.

Så nu har F och M gått iväg på shoppingtur medan jag och Stella (som sagt ”jag orkar inte gåååå” var tionde meter hittills) är på en lekplats.

Jag kan ju meddela att det inte är något fel på Stellas ork för hon ränner runt som en tok här (när hon säger att hon inte orkar gå så menar hon att det är tråkigt att gå).

Själv sitter jag och vilar i skuggan. Är inte så utmattad idag men blir lite trött och varm av vädret. Typ 23 grader och utan fläktande vindar.

Puerto de Mogàn är en jättefin liten hamnstad på sydvästkusten. Den kallas Kanarieöarnas Venedig och är inte så exploaterad som övriga sydkusten.

Här finns fina broar, hängväxter, målade dörrar och balkonger. Känns väldigt medelhavs.

image

image

image

Vi åkte en glasbottenbåt hit. Jag trodde att det skulle vara glas i botten men det var mer som små fönster längst ner i utrymmet under däck. Inget syntes när båten körde men vi såg lite fisk och bottenstenar när båten stannade till i hamnarna.

image

image

Sista biten satt vi uppe på taket och tittade på kustlinjen. Fantastiska klippformationer. Gran Canaria är verkligen kuperat. Som ett berg med slingriga vägar och orter i ravinerna. Hotellen är ofta byggda utmed bergsväggar. Imponerande!

IMG_3730b

Nu är snart fyra av sju dygn gjorda här. Har så smått börjat fasa för att lämna ljuset och värmen för det kala, mörka, grå kalla Sverige. Huu! Har nästan börjat tro att det är sommar i Sverige med ju.

Kommentarer inaktiverade.

