Sista dagen

Har varit på väg hemåt i tre dagar nu. När cirka 80% av resan gått brukar jag utan undantag börja tänka på hemmet igen och jag blir ofta på sämre humör. Sista 90% av resan brukar dock humöret vara bra igen. Men denna gång kom alltså humöret redan på dag fem av åtta. Hmmm?

Stella längtar hem sedan någon dag. Hon saknar sitt rum och gerbilerna. (Konstigt nog eftersom hon sällan är i sitt rum… hmm? Men jag fattar, hon kan nog bara inte förklara så bra.) Hon är också på uselt humör by the way. Det är bara Molly och F som inte drabbas av dessa humörsvängningar under resor. (Jag och Stella är för övrigt alltid på sprudlande humör första halvan av resan.)

Saker jag saknar:
– Min kudde
– Gerbilerna
– Egentid
– Lugn och ro
– Sovmorgnar
– Flera våningar (kunna gå undan)
– Rena(re) kläder

Saker jag vill slippa:
– Solkräm
– Rädslan för att bli bränd
– Trafikbruset utanför sovrumsfönstret
– Sötsakschockerna vid varje hotellmål (kan inte stå emot)

Vad jag kommer att sakna:
– Ljuset
– Värmande sol
– Sanden och vågorna mot fötterna
– Kvällsshowerna
– Maten
– Inte behöva utföra hushållsarbete
– Utsikten och solnedgången

image

image

image

Loungemöblerna där vi suttit tre kvällar i rad och pratar, målat i målar/pysselböcker (och barnen har varit med eller kollat på barnshowen och lekt med kompisar). Stella fotobombar.

One Response to Sista dagen

  1. riktliv skriver:

    Det är lite klurigt att hitta avskildhet på semestern. Boendet blir provisoriskt hur bra standard hotellet än har.

    Liked by 1 person

