Alltför trångt

Igår kväll skulle F på avskedsafterwork eftersom det var hans och de tre blivande delägarnas sista dag på jobbet. Han sa att det skulle bli sent, så jag lät Molly ligga kvar i min och Stellas 160-säng.

Men det var bökigt.

Särskilt som vi bara hade ett täcke redo (vi delar ju normalt på två täcken) och för att Molly inte ville ligga under filten jag lade över henne.

Dessutom är Molly en gossovare som vill sova nära. Stella däremot ligger gärna lite ifrån, men i mitten skulle hon ändå ligga (och jag ligger inte i mitten).

Stella hade pyjamas och ville inte ha täcke, så hon drog ner täcket hela tiden medan jag och Molly drog upp. Upp, ner, upp, ner…

Vaknade mest hela tiden tror jag. Tur att jag lyckades få upp dem vid halv åtta så att jag kunde få några timmar på morgonkvisten.

Samsovning är ju mysigt, men under bättre förutsättningar… ^^

Ps. På Kanarieöarna sov jag och barnen i 180-sängen. Men då hade vi bredare säng och varsitt täcke. Behövde bara ”flytta ut” Molly några gånger… ^^

Kommentarer inaktiverade.

