Pysselböcker 2.0

Molly har upptäckt Top Model-pysselböckerna och fastnat helt för dem. Jag har inte bläddrat i dem tidigare eftersom namnet ger mig ytliga vibbar.

Men nu har jag kollat mer i dem och insett att de snarare är konceptböcker än utseendeböcker. De är riktigt roliga. Och det finns ju miljarder varianter!

image

Designa t-shirtar, brudar, människa/djuransikten, galakläder, prinsessor, sagovarelser, popstjärnor, folkdräkter från olika delar av världen (Indien, Island m.fl.), hundar (!)…

Molly har en bok med dansare, en med typ älvor som rider på hästar/drakar/isbjörnar/delfiner (!), en med fantasivarelser och en med hundar. (Hon köpte två böcker på Kanarieöarna, men de finns ju här med.)

image

Det finns klistermärken, mallar och ibland pappersark med ”tyg” att använda sig av vid sidan om färgpennor.

image

image

Vilken dröm! Tänk om detta hade funnits när jag var 8 år.

Idag fick jag ta fram min inre 8-åring och pyssla en dansare. Det var kul.

image

Svaga linjer att följa eller täcka över.

image

Min färdiga breakdansare.

Rekommenderar dessa böcker för er med pyssliga barn. (Synd att det är så tjejfokuserat i temat, kan säkert vara kul  för alla barn.)

Några av Mollys alster.

image

image

image

För de yngre barnen finns bland annat Create your own Minimoomi från samma tillverkare. Dessa har Stella gjort:

image

image

image

(Självklart är jag ej sponsrad. Sånt sysslar jag ej med på bloggen.)

Kommentarer inaktiverade.

