ÄNTLIGEN

När barnet ringer från fritids och frågar om hon och Julia kan leka och så går de hem till oss tillsammans och jag slipper hämta henne och behöver bara hämta Stella sen.

Jaaaaaaaaa!

image

Tror för övrigt att vi kommit överens om ett bra sätt för Molly att ta sig hem själv nu. Hon har ju gått till skolan med grannarna i något halvår, men vi har hämtat henne varje dag.

Eftersom jag inte är hemma/redo att ta emot vid halv två när skolan är slut varje eftermiddag så ska vi nog börja med ett armband eller liknande så att hon har bra koll på vilka dagar hon kan gå hem och vilka dagar hon hämtas (hon är rätt rörig av sig).

Det är ju lite svårt att lämna ett schema till fritids också eftersom det varierar, men jag tänker att hon kan gå hem tillsammans med kompisar eller ensam 3-4 dagar i veckan. Hoppas att det funkar.

Vore jätteskönt för det innebär att jag kan åka båda vägar med spårvagn till förskolan dagar jag är utmattad och att jag bara har hand om ett barn vid hämtning. Skulle spara mycket energi.

Att ha Molly hemma tidigare blir nog inget problem eftersom hon är rätt självgående nu som 8-åring.

Länge leve självgående 8-åringar!!

Ps. Hon går alltså i tvåan och det verkar vara en vanlig ålder att gå själv (utan äldre syskon) om gångvägen är någorlunda bra.

Ps2. Och sen är det väl runt fyra år kvar med hämtningar av Stella också, men sen är jag friiiiii! Fattar ni detta stora?? 😀

Kommentarer inaktiverade.

