Hypotyreos?

Ska till läkaren för att ta lite prover den 2a februari. Googlar på hypotyreos (sköldkörtelproblem) som många tipsat mig om. Jag testade ju mig för typ fem år sedan, men det kan ju ha blivit sämre sen dess.

Tänk om det vore något så enkelt? Tänk om det fanns en medicin att ta?

Sen har jag googlat på ME (kroniskt trötthetssyndrom) och blivit livrädd (kroniskt!). Men symptomen stämmer inte som tur är.

Jag har redan provat att ta extra järn, d-vitamin och magnesium och har nu uppehåll en period för att se om det blir någon skillnad. Märker inget. Men det kan ju vara bra att ta prov på det ändå för det kan ju bidra till att jag blir tröttare även om det inte är hela orsaken.

Egentligen förstår jag ju att det är det psykiska som är grundorsaken. Men det där med att jag är förlamande trött nästan varenda dag mellan ca 06-12.30 och 15-18.30 tycker jag är lite skumt. För på kvällarna är jag sällan utmattad. Men det kanske har med kortisolet att göra?

Jaja.

Räknar ner till läkartiden iaf. Hoppas att hen jag träffar inte är en sån där sur och skeptisk typ som skrämde iväg mig förra gången. (”Är du en sån där som läser mycket på nätet…?”) 😕

2 Responses to Hypotyreos?

  1. Hanna skriver:

    Det är kanske inte så konstigt i alla fall. Jag har ungefär samma dygnsrytm som du. Humla konstigt när en sovit en hel natt att bli trött efter frukosten, men det är visst vanligt bland utmattade…

    Liked by 1 person

    • hippiemamman skriver:

      Ja det är väl det…? Vore ju kanske skumt om det är något annat också eftersom det inte är över hela dagen? Jaja, det är som det är…

      Gilla

