Mitt smaksinne

Läste nånstans att människor brukar ha två sinnen som är mer utvecklade och prioriterade än de andra. Mina är syn och hörsel. Så klart, tycker jag. De viktigaste sinnena ju!

Men sen började jag fråga runt och fick alla möjliga svar.

Har funderat på det där ett tag och kommit fram till att mitt smaksinne och luktsinne verkar vara oerhört outvecklat.
Folk som älskar mat liksom. Why?

Eller jo, jag gillar också mat men jag märker inte skillnad på fin- och fulrestaurangers mat. Mat som mat. Tacos är gott. Varje fredag. Njuter sällan av mat som inte smakar sött. Knappt det heller faktiskt. Bara äter liksom.

Jag tror att jag är smaksinnets (och luktsinnets) motsvarighet till tondöv och färgblind.

Rätt trist när jag tänker på det, men eftersom det aldrig varit annorlunda så lider jag inte av det. Tycker som sagt att smak och lukt är rätt oviktigt här i livet. ^^

Ps. Skulle inte göra mig bra i provsmakning i konsumenttester. Fredrik kan ju säga att t ex Estrellas chips är godare än OLWs men jag ba…va?

Kommentarer inaktiverade.

