Låtsas att det är vår

Solen skiner igen efter dagar med slask och regn. Nu är marken barskrapad och det är fem plusgrader. Klassisk göteborgsvinter alltså (minus solskenet).

Idag hade jag äntligen lite tid över efter denna veckans alla ärenden. Jag gick på en timslång promenad ända bort till skogsområdet bortom sjukhuset. Dit har jag inte lyckats ta mig tidigare.

Min kropp känns piggare. Det är som att den suger i sig all energi den får från yogan och promenaderna. Ja, hör och häpna, jag får energi av att träna.

Jag vill verkligen träna, jag mår bra av det. Jag har knappt tränat på två år, men kroppen minns och den skriker efter det. Så nu försöker jag prioritera träningen framför allt annat fysiskt. Huset ser hemskt ut, men skit i det, för kroppen är i vart fall lite gladare.

Letade efter vårtecken idag. Längtar så febrilt till våren. Hörde några fåglar, såg något som med lite god vilja skulle kunna kallas vårflod, såg några gröna skott i trädgården.

image

image

33 dagar kvar till 1a mars.

3 Responses to Låtsas att det är vår

  1. riktliv skriver:

    Vilken yoga gör du?

    Gilla

    • hippiemamman skriver:

      Jag har gjort en del yin yoga (stretchaktig) de senaste månaderna, men nu håller jag på med Adrienes 30-dagarsyoga som finns på youtube. Hon är väldigt tillåtande med olika nivåer och passen är ca 20-35 min långa. Trodde inte att jag skulle orka de mer pulshöjande rörelserna, men det går bra! ☺

      Liked by 1 person

