Hatade hämta-lämningar

Idag var det inte kul att gå upp. Trots 7h sömn pga sömntablett så var kroppen helt mosad av utmattning. Det var på rent adrenalin som jag till slut gick upp.

Sen krånglade barnen några minuter och då tog energin slut. Eller rättare sagt, jag hade ju inte haft någon energi alls, allt var en enda override och lån av skedar. Var på dåligt humör resten av lämningen.

Var tvungen att börja följa några My Little Pony generation 1-älskare på Instagram för att få lite ponnies i flödet. Något fint i allt det gråa, pissiga (fick ett dåligt/tröttsamt besked igår som rör det privata på hemmafronten).

image

Ljus i det gråa. Denna har jag hittat på loppis.

Har räknat ut att vi har 16 månader kvar med förskolelämningar, kooperativjobb och jourstäd. Om det inte vore för att 1. det är så kort tid kvar, 2. vi har fått flera bra vänner genom kooperativet, 3. förskolan är jättebra med små barngrupper och 4. jag trivs med styrelsearbetet och känner att jag får liiiite utlopp för mina behov nu när jag inte jobbar, sååå hade vi nog bytt förskola till en kommunal utan förpliktelser.

Men som sagt, 16 månader kvar. Vi har redan klarat av 28.

Om vi räknar med att barnen kan gå tillsammans till skolan fr o m att Stella går i ettan och Molly i femman så har vi 2,5 år kvar med hämta/lämna av Stella. Annars 3,5 år. Gah. Det tar ju aldrig slut!

Men om knappt 1,5 år slipper vi gå bort till förskolan iaf, skolan ligger på bara halva avståndet (typ 7 minuter).

Vi kommer att ha hämta/lämnat i cirka 9 år när vi äntligen är klara…

Ni med tätare barn får ju färre år, men å andra sidan behöver ni hämta två under fler år. Vi hämtade aldrig på samma ställe eftersom Molly började skola när Stella började förskola. Vi hämtade två barn under 2,5 år bara. Fast jag hade ju med Stella fram och tillbaka under knappt två år också (när hon var bebis).

Jaja. Om cirka 1,5 resp 2,5 år (3,5?) kommer jag att vara en glad liten sill. Sen har jag resten av livet på mig att bara ta mig runt själv.

image

Ps. Om vi bortser från när tonårsbarnen ringer sent på fredagskvällen och vill bli hämtade i någon förort eller sådär…

Ps2. Jag var inte sån. De få kvällar jag var ute gick jag hem själv. Hade inte ens mobil förrän jag fyllde 16.

Kommentarer inaktiverade.

