Det där med olika nivåer

Det finns folk som stör sig på att folk engagerar sig i ämnen som det första folket inte tycker är viktiga. Typ ”varför bry er om lika lön när kvinnorna svälter ihjäl i Afrika” (som om Afrika vore ett enhetligt land).

Men jag vill mena att det går att engagera sig på flera olika nivåer samtidigt. Hör och häpna!

Idag på min promenad hem från förskolan funderade jag t ex på hur jag ska sluta älta gamla grejer som hänt i mitt liv (läser en bra handbok i känslor just nu) och huruvida min nya målarbok för vuxna kommer idag eller i morgon när posten messat och skrivit att ”Ditt brev från Adlibris är nu på väg hem till dig. Mvh PostNord”.

Menar de idag som att brevbäraren lämnar det i lådan idag (jippie!) eller som att det skickas runt i landet mellan olika postsorteringscentraler?

Ps. Det sista. Kollade på spåra paket och såg att det var i Årsta. Var nu det ligger… Bu.

Ps2. Högt och lågt vettni.

2 Responses to Det där med olika nivåer

  1. M skriver:

    Jag är nyfiken på titeln på handboken! Jag håller på med ”Introvert” av Jonkman nu och den är så intressant! Får lära mig så mycket om mig själv (och min partner). Men jag behöver fler att läsa efteråt. /en till som jobbar med känslorna

    Gilla

