En app för utmattade och andra

Fick tips från bloggen Ett rikt liv om en app som heter Daylio. Där kan en logga hur en mår och saker en gör. Jag har använt den i drygt en vecka och har funnit två bra användningsområden.

1. Som motivation till att ta bättre hand om mig. Sträva efter att få gröna smileys och få klicka i de aktiviteter som jag mår bra av.

2. Ta reda på vad som gör mig mer dränerad och trött. En kan välja kategori och se mönster i vad en gjort och hur det påverkar en.

image

image

Här loggar jag yogapass, när jag overridar, stressar, får sova ut, har en tid att passa, gör något kreativt osv.

image

Fyra overridedagar av sju förra veckan. Vi får se om denna vecka kan bli bättre. Kan även jämföra med dagar med ”skedar kvar”.

Så det är ett tips till er som vill få koll!

3 Responses to En app för utmattade och andra

  1. riktliv skriver:

    Vad kul att den hjälper dig. Jag har blivit mycket bättre på att ta hand om mig själv sedan jag började med Daylio.

    Liked by 1 person

  2. Barnboksbloggen skriver:

    Tack för tipset, både om bloggen och om appen. Har du fler tips på bloggar att följa på temat utbrändhet och hälsa?

    Gilla

