Jämka ihop en familj med olika behov

Jag och F tittade på 30 grader i februari idag och sedan pratade vi om våra drömmar/vår idealvardag.

Han drömmer om en vardag med mycket variation. Han vill se nya platser och göra olika saker. F gillar inte rutiner och slentrian och han drömmer om att bo utomlands.

Jag drömmer å andra sidan om ett liv i lugn och harmoni. Ett lusthus i den grönskande trädgården där jag kan gå i fladdrande tunikor och peta i rabatterna och måla tavlor. Klappa katten och läsa en bok i fåtöljen.

Så våra drömmar passar väl inte så jättebra ihop direkt.

Men jag när ju en dröm om att tillbringa vintrarna (framför allt januari) utomlands och jag vill jättegärna resa och jobba på distans. (Och vi sitter ju inte ihop utan kan göra egna saker också så klart.)

Så visst ska vi väl kunna kombinera våra drömmar också.

Ps. När det gäller våra barn så är det en av dem som vill ha mycket intryck och stimulans och en av dem som behöver lugn och som lätt blir överstimulerad. Men det går ju att göra som på senaste resan där jag och Stella åkte tillbaka till hotellet för att vila efter tre timmar och så får de två med energi och upptäckarlusta stanna kvar tills ”stängningsdags”.

One Response to Jämka ihop en familj med olika behov

  1. riktliv skriver:

    Haha vad jag känner igen det. Två olika personligheter och försöka jämka drömmarna. Och precis som du vill jag både ha ett stabilt hem men ändå kunna resa runt.

    Gilla

