Saker jag gjort idag

– Fikat med tre sorters kakor och flädersaft hemma hos svärmormor. I julkalendern såg jag att de som var mödrar på 60-talet (?) alltid skulle bjuda på olika sorters hembakta kakor när det var fika men att det är på utdöende nu. Och visst, när jag besöker vänner i 20-30-årsåldern så är det snarare paj, kladdkaka eller frukt som gäller. Sällan fyra sorters hembakt.

image

Lite trist ändå, men visst, kladdkaka är ju väldans smaskigt det med! (Glass är ingen favorit.)

– Gjort Adriennes dag 9-yogautmaning på Youtube med en massa solhälsningar i 25 minuter. Är helt knäckt i kroppen nu. Var så uppvarvad i kroppen under melodifestivalen att jag passade på att stretcha ut, göra plogen, skulderstående och lite annat jox. Men jag gillar den där träningströtta känslan. Har knappt känt den på två år!

– Tittat på första deltävlingen av Melodifestivalen. De firar tydligen 15 år av det nya formatet. Tror det var samtidigt som jag lade ner mello pga orkar inte se så många avsnitt. Började inte följa tävlingen förrän förra året då Molly insisterade. Nu är det helt okejkul pga henne, men Stella skulle nog gärna stå över. Gissar att många familjer tittar pga barnen.

Så nu vet jag vad jag gör varje lördag i sex veckor… Och söndagarna eller fredagarna lär ägnas åt webbsändningen av Gladiatorerna. Livet med skolbarn ni vet.

Ja, det var väl ungefär det samt en del vila som jag hann med idag.

Kommentarer inaktiverade.

