Sega familjen

Våra kompisar med barn ska komma hem till oss om en timme och tjugotre minuter (kl 12) och spänningen är som alltid olidlig.

– Kommer våra barn att ha kläder på sig? Kommer de ha ätit frukost eller går de direkt på lunchen? (Jag väckte dem 8.45 idag med eftersom Fs alarm mystiskt inte väckt dem vid 7-7.30 som överenskommet (jag har kvällspigga barn som skjuter på dygnet)). Ja, jag vet inte, för jag ligger ju kvar i sängen.

– När kommer sömnighetens gula vindar (jag har synestesi) lämna min kropp och ge den lite energi? Kommer jag ha en timme, en halvtimme, en kvart till mitt förfogande? Kommer jag att hinna äta frukost? Hungern river i min mage. Kan jag med hungerns hjälp tvinga mig själv ur sängen? (Obs. samma problem varje dag.)

– Kommer F hinna handla klart och greja allt hemma? Han åkte för tre minuter sen. Han säger att det tar ”max tjugo” att handla men jag svarar alltid ”minst tjugofem om en räknar med fem minuter i affären” och hur ofta tar det bara fem minuter i affären? Kommer F hinna kränga på sig tröjan innan gästerna plingar på dörren? (Han byter typ alltid om sist.)

Men vi kommer iaf inte dammsuga när de kommer (som vi så ofta annars gör) eftersom vi faktiskt gjorde det igår!

Spänningen är alltså olidlig.

Ps. Det hjälper typ inte att flytta fram tiden för vi är lika sega i starten ändå. Igår var vi inte klara ens vid 14 när vi skulle åka. Vi behöver typ lite eld i baken för att komma i ordning på helgerna.

Kommentarer inaktiverade.

