Nya brillorna

Idag var jag, Stella och F hos optikern och valde bågar.

Målet var att se snäll och intellektuell ut och att få in lite mer färg än med mina nuvarande svarta glasögon.

Läsglasögonen kunde dessutom vara ännu mer lekfulla eftersom jag främst ska använda dem framför datorn och mobilen samt när jag läser böcker.

Jag har ju haft ”AD-brillor” i olika varianter de senaste 5-6 åren, så jag blev lite förvånad över de val vi gjorde idag. Men det är ju kul att kunna förändra sitt utseende då och då.

De vanliga glasögonen med rätt styrka blir blekgröna!
glasögon3glasögon4
Läsglasögonen blir svarta med rosa på kanterna och insidan. Coola!
glasögonglasögon2

Nu ska jag bara hålla mobilen på armlängds avstånd i två veckor till (leveranstiden) (för att inte ögonen ska bli ansträngda) och jag tänker undvika att läsa så gott det går för att slippa huvudvärk. Det blir nog inget med att ligga i sängen och surfa utan brillor.

Ps. Kan verkligen rekommendera att ha linser i vid utprovningen (om en har både och). Tidigare gånger har jag stått 15 cm framför spegeln och kisat eller fotat mig själv och kollat med gamla brillorna på. Receptionisten sa att många har sina gamla brillor innanför de par de provar, men det känns ju avig. Klurigt det där…

Kommentarer inaktiverade.

