Bebisfest

I söndags var en stor dag för familjen. Barnens kusin och mitt syskonbarn Selma välkomnades till jorden bland släkt och en massa vänner.

Här är den fina familjen. (Lyckades typ ta årets bild som sedan delades vidare på Instagram och placerades som bakgrundsbild på facebookkontona hos de två äldre personerna på bilden.)

image

De bjöd på fantasifulla bakverk och cakepops eller vad det heter. Supergott!

image

Själv var jag fenomenalt uppklädd som nästan aldrig förr (eller åtminstone inte sen jag hade samma stass för fyra år sedan när vi hade välkomstfest för Stella). Klädkoden var hatt, så jag fick låna en liten hatt av Molly.

image

Vår present utgjordes av ett set med askar som matchar Selmas pastellfärgade rum med rutigt golv så jag tog chansen att med hjälp av cellofan göra det där lyxiga paketet som ser finast ut på presentbordet.

Hon fick även ett ex av Tomtebobarnen av Elsa Beskow (Selma lär inte få ärva våra Beskowböcker eftersom jag samlar på dem och vill spara till barnbesök och barnbarnsläsning).

image

Syrrans sambo hade satt ihop ett quiz på temat Selma. Jag, Stella och Selma utgjorde laget S:en. Det gick inte bra för oss. Sju frågor in började Selma käka på quizpappret.

image

image

Men som jag skrev i gästboken så gjorde det inte så mycket eftersom vi bara skulle ha haft tre rätt…

image

Alla gäster fotades med polaroidkamera framför en pyntad vägg och så fick vi hålla i skyltar med Selmaansikten. Sen klistrades bilderna in i gästboken. En himla kul idé tycker jag!

Välkommen till världen Selma!

Ps. Fredrik vann quizet på utslagsfrågan. Jag är typ sämst på quiz, men jag hade dessutom en nybliven 6-månaders i knät så jag skyller på det. 😛

Ps2. I ceremonin fick Selma en tunn blomsterkrans av sin gudmor och gudmodern fick vänskapsarmband i present av syrran och sambon. Fina idéer!

Ps3. Våra barn har inga faddrar/gudmödrar etc. eftersom jag inte ”tror” på sånt. Vi hade ingen tärna/marskalk osv till bröllopet heller. Men jag har inget emot att andra har det. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

