En återhämtande dag

Idag har varit en riktigt bra dag för mig rent hälsomässigt. Det har inte hänt något särskilt och det är nog hela grejen tror jag. Loggar i appen vad jag gjort idag, eller rättare sagt, inte gjort.

image

(Barnen är hos sin gammelmormor pga sportlov och jag har varken behövt hämta/lämna eller göra några ärenden/vårdbesök.)

Så välbehövligt med en hel dag att bara göra det jag behöver för att bli friskare, nämligen yoga, promenad, sova ut, vila, skriva (kreativt) och äta.

Inga deadlines, ingen stress, ej själv med barnen, inget ofrivilligt hushållsarbete (har tvättat lite bara) och inget energidränage över huvudtaget.

Tänk om livet kunde vara så här flera dagar i veckan, hur fort hade inte tillfrisknandet kunnat gå då?

Men jag får hjälp/stöd från flera instanser och vi jobbar på att förbättra/förenkla det som dränerar mig i vardagen. Det känns som att jag är på återhämtningsvägen nu sedan i julas.

Det tog ett år att bromsa innan väggen (deltidsarbete och stress-kbt), ett år att acceptera att jag är sjuk och inse att vi måste förändra vardagen på riktigt (heltidssjukskrivning) och nu på det tredje året börjar jag sakta återhämta mig och samla energi igen.

Det går fruktansvärt långsamt och de gröna glada gubbarna är inte jättemånga (7 mot 12), men de finns där.

image

Och jag vet ju nu bättre vad jag behöver. 
Mer grönt för 2016!

Kommentarer inaktiverade.

