Bröllopsplaner

Jag har ju i många år klagat på bröllopsbristen bland våra nära och kära (antingen gifte de sig innan vi lärde känna varandra, eller så gifte de sig hemligt/med färre inbjudna, eller så vill de inte gifta sig eller så har de ingen partner).

I alla fall. Nu är jag snart 33 och har varit i den giftasmogna åldern i cirka 5-6 år och i år blir det faktiskt TVÅ bröllop! På två veckor! (Antar att detta blir mina enda två bröllopsinbjudningar ever, så lika bra att njuta då.)

Idag har vi gjort upp om detaljer kring min systers bröllop som kommer att utspela sig i..eh…mitten av landet (och då menar jag inte typ Örebro som många göta-svealandare tänker sig utan det riktiga mitten av Sverige. En bit utanför Sundsvall och Östersund. Detta pga att min svågers släkt bor där.

Det är ju en bit att åka så vi passar på att ta det på vägen till eller från Luleå när vi gör vår årliga Norrbottensemesterresa. Antar att det blir tåg mellan Luleå och vad-det-nu-hette… Just det ja, Kramfors, och flyg resten eftersom tågförbindelserna gjorde oss ganska besvikna. Känns inte så kul att gå på tåget tolv på natten (med barn som somnar 21) eller att komma fram fem på morgonen.

Men det får bli bra. Vi ska försöka boka timmerstugor som låg precis vid festlokalen till övernattning. Kul!

Två veckor senare blir det bröllop mellan äldsta svågern och hans käresta. I Göteborg som tur är. Tror de skulle vara i trädgårdsföreningen.

Inser att jag måste skaffa något fint att ha på mig. Jag har en klänning kvar som fortfarande passar efter dessa graviditeter (bröstomfånget har utökats så att säga), men jag får nog skaffa något finare.

Men fem månader kvar. Ser mycket fram emot detta.

Ps. Själv gifte jag mig när jag var nästan 24. Det var nio år sedan i onsdags faktiskt. Så ett bröllop har jag ju varit på. Men det var inget klassiskt bröllop utan ett kvällsbröllop med vigsel utomhus och en mindre fest med typ 20 gäster i en lokal inne i stan.

Kommentarer inaktiverade.

