Om jag hade energi en dag…

…som jag visste att jag skulle slippa betala för dagarna efter, så skulle jag:

1. Städa grejer jag stört mig på länge som t ex putsa fönster, torka ur kylskåpet och bestickslådan samt rensa ut barnens rum och se över förvaringen. Bara göra ett ordentligt röj och känna mig stolt efteråt.

2. Åka på en rejäl utflykt med barnen. Lekland, Liseberg, Universeum, simhall eller vad som helst som de gillar som jag har behövt stå över de senaste två åren (eller provat kortare stund med rejäl baksmälla efteråt).

3. Gå ut och gå i naturen i flera timmar. Springa, klättra och bara få röra mig utan den stenfyllda rymddräkt som jag går och släpar på jämt. Kanske dra ett pass Body Combat på gymmet. Wow! Adrenalinkicken och endorfinkicken efter det!

4. Jag skulle dra ner till stan och handla de där grejerna som aldrig blir av. Inte för att jag gillar shopping, men jag får ju passa av att riva av några affärer när de i normala fall suger musten ur mig direkt.

Hinner jag med allt det där på en dag? Det gör jag, va?

(Skulle kunna göra en av grejerna ur nr 1 om dagen är tom i övrigt. En halvtimme-timmes promenad (nr 3) funkar nog de flesta dagar då jag varken hämtar eller lämnar. Shopping ger flera dagar återhämtning och nr 2 kan jag bara glömma.)

Jag vill ha tillbaka min energi! Känner mig som fastlåst i sängen. Särskilt idag när jag efter förmiddagens psykologsamtal var sängliggande resten av dagen. Även kvällen. (Men det är inte så varje måndag.) Trodde att jag kunde somna utan sömntablett för jag kände mig trött. Efter två tim tog jag en ändå men det hjälpte inte för nu ligger jag här och bloggar mitt i natten. 03.08.

Jag vill bli frisk. Så himla mycket.

image

Ps. Om jag fick bli frisk på riktigt så skulle jag äntligen få gå tillbaka till mitt jobb och starta upp en fungerande vardag igen. Men det känns som att det ligger så otroligt långt bort. Innan dess måste jag bli så pass pigg att jag kan hålla mig upprätt en hel dag. Känns som att det krävs ett mirakel i nuläget…

Kommentarer inaktiverade.

