Energins toppar och dalar

Upp och ner, ner och opp…grisen gal i granens topp.

För en timme sen var jag pepp på att gå ut på promenad och avsluta med att hämta Stella på förskolan. Men det var för tidigt så jag satte mig och målade i målarboken istället.

När det var tjugo minuter kvar gick musten ur mig och nu ligger jag här i sängen istället. Från sportig till utmattad på en sekund. Jag förstår inte min kropp.

Läste i en utmattads blogg om en som numera jobbar 75% och känner att hen har runt 60% av sin forna kapacitet.

Längtar tills jag är på samma väg. Själv har jag en kapacitet på 5-15% ungefär. Det är så många skedar jag har dagtid.

Vissa dagar har jag bara ork för hygien och mat medan jag andra dagar orkar sitta vid datorn, kan ta en promenad eller gå iväg på möten utan att dränera mig helt efteråt.

Men jag försöker köra med ”randiga dagar” där jag varvar sysslor med vila oavsett om jag känner mig trött eller ej. (Vilket jag oftast gör.) Det verkar funka rätt bra.

Vi får se om det blir någon extra promenadväg eller om det blir spårvagnen direkt till förskolan…

Kommentarer inaktiverade.

