Nyheter från sängen

Den här veckan har vi haft grå himmel varje dag och jag har knappt orkat vara ute alls mer än det nödvändiga. Har haft extra lite energi och har mest legat i sängen med mobilen.

Men jag har iaf hittat till språkappen Duolingo där en på ett lekfullt sätt lär sig eller repeterar språk. Jag har tagit upp tyska och franska igen och börjat med spanska som jag velat lära mig i typ femton års tid. (1% flytande i gymnasiefranskan och 2% flytande i högstadietyskan enligt appen. Har pratat liiiite mer tyska sen skolan eftersom även F läste det i skolan.)

Jaja. Men nu blir det spanska. Känns ju som det mest användbara språket bortsett engelska (och kanske franska?) när en ska resa (särskilt för oss som reser till Kanarieöarna). Yo no soy un hombre typ. (Jag är inte en man. Sjukt könsfixerade meningar så här i början…)

Min syrra kommer och sover hos oss några nätter nu. Selma vaknar varje timme och vill amma sen länge och A är helt förstörd (så klart!). Nu får Selma lära sig att somna med pappan. Det hade gått ganska bra i natt och A hade fått sova sammanlagt 8 tim varav 5 på raken. Måste vara fantastiskt så här efter 6,5 mån med strulig bebis med magproblem.

I morgon kväll kommer M & M & M hem till oss på spelkväll för första gången. Det ska bli jättekul. Min favorit det där – bra kompisar och brädspel. Bra kombo.

Lite sol på det och livet hade känts rätt flott.

Avslutar med ”kusinbilden” från namngivningsceremonin. Den yngste var sådär road så att säga…

image

Kom igen och sov nu Selma! Hoppas att din mage/tarmsystemet rättar till sig snart! ❤

One Response to Nyheter från sängen

  1. riktliv skriver:

    Stor kram till dig ❤

    Liked by 1 person

