Jobbdrömmar

Drömde återigen att jag började jobba och fick åka in till kontoret. Den här gången hade jag en arbetsplats på kontoret och jag trivdes riktigt bra.

I köket hittade jag en massa yoghurt från måndagsfrukosten. Dock fanns inget kylskåp kvar, men receptionisten hade ställt dem i skafferiet. Hittade en med jättegod smak.

Jag hade tydligen jobbat lite för många timmar och tänkte att jag måste komma ihåg att gå hem och att jag bara fick jobba 25%. Men det var svårt, för det kändes så bekräftande och uppfyllande att äntligen få göra nytta.

Blev rätt deppig när jag vaknade.

Tror att det handlar om detta med att vara ”able” i motsats till ”disabled”. Alltså att jag är strängt funktionshindrad i den bemärkelsen att jag inte kan göra sådant jag brukar göra och att jag inte kan ta mig runt som jag är van vid.

Det är en sorgeprocess som jag behöver ta mig igenom, men det är väldigt smärtsamt. Tror att jag glorifierar arbete som ett slags bevis på att jag är duglig och inte förhindrad att göra saker.

Så det är något jag behöver bearbeta.

Kommentarer inaktiverade.

