Vardagliga saker jag skulle vilja (kunna) göra

– Tvätta två fönster på övervåningen som ser hemska ut (lyckades tvätta tre fönster här nere för några veckor sen)

– Åka till en trädgårdsaffär och köpa planteringsjord, penséer, tulpaner och krukade snödroppar (som ska planteras sen). Akut behov av jord eftersom jag måste omplantera en del av försådden. (Tog lite jord från trädgården men det är ju inte optimalt pga gräsfröer och ev skadedjur/sjukdomar.)

– Ta en promenad i solen. Ja, det är sol för första gången på typ tio dagar.

Ja, det var väl det.

Men efter några intensiva veckor så går inte utmattningen ur kroppen, så jag orkar knappt röra mig. Efter morgonens lämning låg jag i sängen i fem timmar (sov cirka 1,5h) och nu har jag ätit lunch. Ska snart lägga mig igen.

Tur att jag har sovrumsfönstret i söderläge så att jag kan ligga där och blunda lite. (Borde realisera den där utomhussängen som jag pratade om och som en läsare hade fixat. Vi har ju faktiskt en ihopfällbar ikeasäng med madrass som vi inte använder! (Kunde ju ha stommen ute och madrassen inne när den inte används. Synd att jag inte orkar bära stommen just nu…)

Kommentarer inaktiverade.

