Oväntad energi

Idag är första dagen jag inte varit oavbrutet utmattad dagtid på en veckas tid! Körde visst lite för hårt innan dess, men denna vecka har jag vilat järnet och ställt in flera aktiviteter.

image

Idag, när jag äntligen fått lite energi och känner en pirrande lätthet i bröstet istället för ett stenblock, så är det lätt att göra för mycket.

Men jag ska trots energin ta en randig dag med många vilostunder.

Men det har varit kul att få hänga lite med barnen (kände mig otippat pigg mellan 8-12 för en gångs skull, trots att jag inte sovit tillräckligt), spela lite bas och plantera lite i trädgården. Sånt orkar jag ju sällan med dagtid nuförtiden.

Skönt att veckans ansträngningar (ja, det är ansträngande att tvinga sig att vila och hindra sig från att göra saker) ger resultat.

Men som sagt. Ska fortsätta att ta det lugnt. Inte bränna all energin på en gång så som jag brukar.

Kommentarer inaktiverade.

