Förnekarna

15.45
”Vet inte om ni sett det, men Stella är lite röd i ögat. Så ni kan ju hålla lite koll på det.”
”Japp!” (Äh!)

18.05
”Pedagogen sa att Stella är lite röd i ögat så vi får se om det är ögoninflammation.”
”Japp.” (Äh!)

23.05
”Jag tycker att Stella är lite varm.”
”Äh, de kan bli lite varma när de legat under täcket.”

”Hon har 37,6. Så det är förhöjd kroppstemperatur, men inte feber.”
”Ja, men det räknas inte.”

03.45
”Nu har du feber… Hur mår du Stella?”
”Det gör inte ont…”
”Phu…”
”Men jag kan inte öppna ögat!”

Noooo!

Nu har vi legat här i en timme. Stellas ögongegg är borttorkat och efter en halvtimme fick jag även i henne medicinen. Men det är väldigt svårt att somna om när lampan är uppdimrad, jag måste lyssna på fyra Alfons på raken (som är typ 7-10 min långa och måste bytas hela tiden) och ”någon” ligger och nyper mig i tuttarna hela tiden trots att denne ej får och det var över två år sedan vi slutade amma.

Men jag ser två fördelar: slipper lämna i morgon efter en kort natt (måste bara göra i ordning Molly) och jag får en halvdag med Stella och hinner leka lite med henne innan Molly kommer hem. Stella är rätt go att umgås med när hon är sjuk (Molly är lika tvärvild som vanligt. Hon blir ytterst sällan allmänpåverkad och lugn. Som allra sämst blev M när hon hade vattkoppor för tre år sen (samt de få tillfällen då hon varit magsjuk…peppar peppar).

Kommentarer inaktiverade.

