Influensa kanske?

Stella verkar inte ha en regelrät ögoninflammation utan snarare influensa. Hon har haft mellan 38-40 grader idag och varit kraftigt allmänpåverkad större delen av dagen. (+ont i muskler, ont i halsen, ont i tandköttet (bihålorna?) m.m.)

Två gånger har hon kräkts lite, båda gångerna efter att hon vaknat och i samband med en ny febertopp (läste att det är vanligt, hoppas att det inte är magsjuka).

Nu ligger jag bredvid i sängen och är livrädd för att få en spya i ansiktet. Fasiken vad jag hatar magsjuka/illamående och särskilt då hos barn som ligger bredvid… Kommer nog inte sova så bra i natt.

Stella feberyrar lite. Viskar saker som ”fantastiskt” och ”förlåt” och ”gottegris” eller vad det nu var. Ögonen öppnas och stängs och ibland sätter hon sig förvirrat upp. Nyss var tempen 40 men nu är den på 39,7. Hoppas att den går ner till max 38 snart så att vi får nån sömn.

Jag och F vabbar halvdagar och det är rätt tungt för mig som är van vid att vila större delen av dagen (Molly tycker att det är djupt orättvist att Stella får vara hemma och kräver att få gå hem direkt efter skolan är slut (halv ett-ett)). Men F har en del viktiga möten och en del att göra på sitt företag så det är inte bara för honom att vabba flera dagar på rad helt plötsligt. I morgon skulle han träffa en ny kund tydligen. (Vi har alltid delat rakt av på vabdagar.)

Stella har för övrigt nästan inte ätit på hela dagen. Hon har tackat nej till chips, glass m.m. och då vet en att det är illa. Lite kräm, isglass och kex har vi fått i henne. Försöker få henne att dricka ofta också. (F ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle ge henne typ vad som helst för att få lite energi och vätska samt åka in om hon får 41 graders feber. Peppar peppar.)

Jätteintressant skildring för er förstår jag, men jag är ovan vid influensa och behöver få alla tankar ur systemet så att jag kan sova. Skriva är bra på det sättet.

Önskar mig nu en feberfri natt utan spyor och en lugn dag i morgon och att Molly accepterar att vara kvar på fritids lite till så att jag kan hinna vila lite mer än idag. Hoppas att det inte blir en sån där lång influensa på 4-7 dagar, det vore jobbigt.

Ps. F har varit lite småsjuk och Molly har snorat nån vecka. Själv känner jag ingenting. Har inte varit förkyld sen i höstas. Men det kommer väl nu då…

Kommentarer inaktiverade.

