Att inte få vila

Har hela veckan drömt att jag går tillbaka till jobbet och att jag jobbar för många timmar och inte riktigt klarar av att begränsa arbetet.

Det måste vara en rak reaktion på denna vecka med vab av influensabarn och ett annat barn som kommer hem tidigt från skolan och vill ha hjälp med saker och ställer massa krav trots att jag inte orkar.

Har dessutom behövt göra lite andra saker denna vecka samt städa upp lite och annat som skjutits upp.

Fredrik var ”bara” borta två tim igår på möte, men jag var ändå helt slut eftersom jag inte fick vila när kroppen krävde det. Hoppas att han kan vara hemma och vobba hela dagen idag (jobba när han vabbar). Jag kan ju hänga med Stella lite när jag orkar, men min kropp kräver vila många timmar varje dag, så är det bara.

I natt slapp jag iaf 1-2 timmars nattvak med en febrig pigg unge (hon körde det vid tolv istället för fyra och då kunde F ta det). Dock låg jag vaken av mig själv 1,5 timmar i natt. You just can’t win… Men hellre det än att inte sova pga barn.

image

Stella var riktigt ömklig periodvis igår.

One Response to Att inte få vila

  1. Hanna skriver:

    Ja fy schalingen, vad värdelöst det är när en inte kan vila när det behövs. Det går liksom inte och så måste det ändå gå. Blä! Hoppas hon blir frisk snart.

    Liked by 1 person

