En liten hälsning

Det är jobbigt just nu. Känns som att hela livet bara vändes upp och ner. Klyschigt, jag vet, men det är så det känns.

Saker jag tog för sanning visade sig vara på ett helt annat sätt och plötsligt byter alla pusselbitar plats och bildar ett nytt motiv.

Men jag har bra stöd i familjmedlemmar och psykologen och det känns skönt.

Men jag är extra frånvarande både mentalt och i kommunikationen just nu, bara så ni vet.

Några positiva saker då.

image

– Gulligaste bebben Selma var hemma hos oss i söndags och lekte med sina kusiner (mina barn).

image

– Stella blev frisk från influensan på tre dagar och ingen annan blev smittad.

– Våren har verkligen kommit till Göteborg med 10*C och sol flera dagar i veckan. Lökväxterna växer så det knakar  i rabatterna och det samma gäller tomatplantorna och den andra försådden som jag går och duttar med hela tiden.

image

– Jag har bara sovit två timmar i natt pga GRUBBEL men nu har jag en hel dag på mig att sova och komma igen (Fredrik hämtar).

– Fredriks firma går bra och första lönen kommer den 24e. Därmed är ett halvår med snålande över (för att klara övergången mellan sista lönen och första lönen pga att kunderna har så lång betalningstid på fakturorna. Snart har F jobbat med detta i tre månader.) Så nu blir det STÄDHJÄLP både hemma och på föräldrakoopetativet. Halleluja! Sjukt välbehövligt nu när jag är utbränd.

3 Responses to En liten hälsning

  1. Kronärtskocka skriver:

    Många kramar! Jag hoppas det nya motivet på sikt kan ge dig en ny utsikt som är positiv. Även om omställningen nu är tuff!

    Liked by 1 person

  2. riktliv skriver:

    Stor styrkekram till dig ❤

    Liked by 1 person

  3. Fifi skriver:

    Ta hand om dig!

    Liked by 1 person

