Att vara Stella ~4,5 år

– Gilla både Alfons Åberg och Lekande Lätt (knäppt tweenieprogram). Leka med både fyraåringar och åtta-nioåringar. (Att ha en stor storasyster.)

– Nästan dagligen klaga över att alla vill leka med henne på förskolan när hon vill vara själv. (Har bestämt mig för att snacka med personalen om hennes introversion så att hon kan få vara ifred och ladda om en stund varje eftermiddag.)

– Med allvar i blicken meddela mig att ”nästa gång vi åker till Norrland/London så vill jag bo på det där hotellet igen!” (Hon menar Kanarieöarna.) Hon försöker ofta försäkra sig om att det blir samma hotell igen. Idag sa jag till barnen att jag gärna åker dit igen nästa år men att vi måste spara ihop pengar först. Stella älskade verkligen den semestern och vem gjorde inte det? Jag längtar tillbaka till Kanarieöarna flera gånger i veckan och drömmer om ett vinterboende där längre fram. (Lär mig spanska också! ^^)

image

– Somna tillsammans med en massa skumma saker. Varje kväll när jag ska lägga mig bredvid så hittar jag udda grejer i sängen. Pennor, legobitar, ficklampor, hårband osv. Inga mjuka gosedjur direkt.

– Klä ut sig till fjäril på både Mellofesten och påskfirandet (och Halloween som bilden nedan) på förskolan. Men varför inte?

image

– Göra fantastiskt sött påskpyssel på förskolan så att jag dör sötdöden. Wow!

image

Kommentarer inaktiverade.

