Ingen påsk i år heller typ

Det blev ju inget direkt påskfirande för mig i år (heller). Men jag är inte så mycket för påsken (heller). Som vegetarian är ju påskbordet precis som julbordet under all kritik. (Midsommarmaten är dock god pga färskpotatisen och alla primörer. Känns mer vegetarianvänlig.)

Sen har vi som vanligt inget påskpynt framme. Det är så tydligt: bara för att jag inte pyntar så blir det inget pynt. Förra året hade vi ett ris som svärmormor och barnen fixat när de var här en dag. Men att fixa det själv, nä, finns ingen ork för det. (Vi har en påse med påskpynt som jag tog med ner från källaren, men ingen har brytt sig om att sätta upp det.)

Fredrik har dock en påsktradition som han kör stenhårt med. Han gömmer påskägg med godis i till barnen på påskaftonsmorgonen. Påskharen tydligen.

När jag var liten hade vi inte den traditionen. Däremot, under min tonårstid köpte vi jättemycket godis som vi lade på en tallrik under varsin papier machéhöna. Sedan åt vi godis hela dagen och vi spelade ofta dataspel tillsammans.

Men som ni vet så är jag inte så mycket för att fira saker. Tycker att det är jobbigt med förväntningar och krav och att köpa presenter m.m. Firar typ bara jul, födelsedagar, midsommar, bröllopsdagen och kanske årsdagen. Helst helt utan presenter. Skulle heller aldrig få för mig att köpa kanelbullar eller semlor på deras dagar, men äter gärna om det bjuds. (Igår gjorde Fredrik våfflor.)

Men barnen firar ju påsken rätt bra ändå i skola/förskola och hos svärmormor. Och vi har ju iaf ett pynt, sötaste kaninen som Stella gjort.

image

(De små kaninerna som Molly gjorde för några veckor sen är försvunna någonstans.)

image

Ps. Lade mig vid halv elva idag och sov till 14. Var visst väldigt trött. Hade ställt ett alarm på 13.00 för att inte få sömnproblem ikväll, men det hade jag snabbt tystat och sen somnat om… ^^

Kommentarer inaktiverade.

