Vabbelivabb – nu med hjälp

1 april, 2016

Tredje vabbdagen idag då, men i natt höll Stella mig vaken bara en timme (!). Igår åkte F till Oslo över dagen så jag tog morgonpasset (och nattpasset!). Svärmormor tog det friska barnet från 10 och svärmor tog med sig det sjuka barnet från 13 (ville inte riskera svärmormors hälsa, hon fyller 79 i sommar). Sen vilade jag fram till sju och F kom hem vid halv nio. Gick ändå över förväntan och fick vila en hel del där på förmiddagen.

Idag kom barnens mormor och lekte med dem så att F kunde jobba och jag vila (så snällt!). Molly tog fram hela arsenalen av brädspel och pyssel och lekte järnet med mormorn hela dagen. (Stella var också med tills hon behövde ladda om sina introverta batterier. Hon hade även feber en del av dagen.)

På kvällen när vi skulle natta tog jag först tempen på Stella. 38 grader. Sen tog Molly tempen på sig själv bara för att testa. 38,5. Trodde att den visade fel eftersom hon inte kände sig sjuk. Men på mig visade den 36,8 så det var ju som det ska vara.

Kul med två influensabarn då. Yay!

Ps. Vi vabbade Stella tis-fre för två veckor sen, Molly tors-fre förra veckan (fredagen var dock en röd dag) och denna vecka blev det tis-fre igen. Jaja. Men då blir det inga fler vabbdagar i år, ska vi säga så?

