Som en nål i örat

Nämnde jag att Fredrik vid sidan av influensa och bakteriell halsfluss har öroninflammation? Jag har nog aldrig sett honom ha så ont som idag. Det är ytterst sällan han knappt är kontaktbar bortsett från vid hög feber. Fredrik är ingen person som gnäller direkt, han har extremt hög smärttröskel.

Idag har febern legat på ok nivå, ”bara” 38 grader. Men halsen har värkt och öronsmärtan har tilltagit nu på kvällen.

Jag fick hjälp med hämtning och så tog han barnen lite på kvällen. Men jag fick ändå lämna dem, leka med dem, laga mat, tvätta, röja upp, städa köket och natta dem.

Och det sjuka är att jag blev riktigt rastlös! Jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på de ca 1,5 timmarna på kvällen som F hade barnen (innan öronsmärtan eskalerade).

Det går ju snabbt att vänja sig vid ensam ansvarig-livet… Läskigt!

Vi är nu på den femte dagen varav den fjärde dagen där han varit jättesjuk (i söndags var han trött och hade ont i musklerna, men det gick bort med medicin). Han har tagit penicillin i ett dygn, så det borde ju verkligen bli bättre nu. Barnen brukar bli mer eller mindre symptomfria efter någon dag.

Jag har en liten naiv förhoppning om att F ska kunna lämna i morgon så att jag slipper lämna fyra dagar i rad (2 ggr på en vecka är illa nog med min störda nattsömn). Men äh, är väl lika bra att ställa in mig på hämta-lämna i morgon med.

Men det värsta av influensan verkar iaf ha gått över. Han har inte så mycket muskelvärk och hög feber längre. (Han har kört maxdos acetylsalicylsyra (Ha! Googlade nu och jag stavade rätt!) i fyra dagar nu.

Men på lördag kanske A kommer och hjälper till med hushållet. Om inte F blir frisk i morgon så vore det ytterst välkommet. Trodde idag att jag kommit ikapp med disken när jag körde en disk på eftermiddagen, men sen blev diskbänken full igen på kvällen och jag orkade inte köra en till. Blä.

Och till råga på allt har jag ont i halsen. Hoppas att det inte är något mer än en vanlig förkylning. Vore ju droppen om jag råkade ut för samma grej nu precis när han snart ska bli frisk. (Men NEJ! Jag är inget öronbarn!!!

image

)

2 Responses to Som en nål i örat

  1. anna skriver:

    Hej! Tänkte när jag läste om din mans återkommande infektioner att det kan vara värvat kolla upp att han inte har en immunbrist. Man kan ha många infektioner som vuxen också, men speciellt om man har många bakteriella infektioner så ska man dra öronen åt sig. Nu har jag väldigt knapphändig info och det behöver inte alls vara så, men ni kan väl kolla på länken jag bifogar om ni vill! Där finns kriterier för när man ska utreda.
    http://www.doktorn.com/artikel/%C3%A5terkommande-infektioner-kan-vara-prim%C3%A4r-immunbrist

    Gilla

