Sjukdom och hushållsfix

Då var det dags för den dagliga rapporten från sjukstugan.

Idag är F piggare, men han är väldigt yr pga att balanssinnet är satt ur spel pga den brustna trumhinnan. Han har också ont i örat och halsen. När det gäller halsflussen så kan han knappt äta. Gjorde lite smoothie till honom förut, men det gjorde ont med. Det är tydligen som att hälla mat och vatten på ett rejält skavsår. Aj.

Jag hade riktigt ont i halsen igår, men idag kännet jag knappt av det.

Åsså de två bra sakerna:

Vi lyckades få iväg Stella på utomhuslek några timmar tillsammans med några förskolekompisar. Skönt, för hon tjatade så himla mycket om att få leka med nån.

Syster A kom hit och hjälpte till med hushållsgrejer. Shit vad mycket en kan hinna på två timmar med lite energi och tempo. Hon slängde all återvinning, bytte lakan, vek in all tvätt, rensade upp i barnens rum, bar upp på vinden, bar ut alla trädgårdsmöblet ur förrådet, tog en disk m.m. Så sanslöst välbehövligt! Det där hade nog tagit mig två veckor eller mer. Tusen tack A!

Jag känner att vi nästan är ikapp nu. Eller, vi har nog nästan kommit lite före, tro det eller ej.

Nu gäller det bara att vi får ordning på pallkragarna också så att jag kan så i slutet av månaden. Men F kan hjälpa mig med att gräva så snart han blir frisk.

Det är ju skönt att få gjort allt det där en går och stör sig på.

Just nu håller jag på med ett litet projekt där jag försöker rensa ut, förenkla förvaring och trimma logistiken i hemmet för att förenkla våra liv. Har bokat en bok om lean i hemmet på bibban samt en om förvaring.

Jag vet ju dock att ena halvan av den här familjen är rörig. Men chansen är ju åtminstone lite större om förvaringen är logisk. Det kommer inte bli perfekt, men det finns förbättringspotential. (När barnen flyttar hemifrån tänker jag återinföra riktigt bra ordning hemma, F sprider ändå inte ut lika mycket saker som barnen gör även om han är dålig på att komma ihåg var saker ska ligga.)

Ps. Skulle gärna ha ännu färre saker hemma, men det är inte lätt när vi har en samlade pryltok i familjen som ständigt drar hem nya grejer och sprider ut dem i huset. Försöker rensa ut hennes grejer regelbundet.

Kommentarer inaktiverade.

