Två iakttagelser

1. Råkade se en snutt av en syntolkad tv-serie och blev helt paff när syntolkaren började kommentera vad som syns i rutan. Insåg efter några minuter att det är lite som att titta på en bok. En bok med en video till liksom.

2. Fredrik är uppskattningavis 75% döv* på örat med den spruckna trumhinnan. Han har varit ovanligt blasé och svårkommunicerad de senaste dagarna och jag har inte förstått varför. Idag konstaterade vi att det är pga hörseln. Så nu har jag blivit ombedd att prata högt och det känns nu som att bo med en hörselskadad pensionär. JAG PRATAR SÅDÄR HÖGT OCH TYDLIGT helt enkelt… ^^

* = hörseln kommer gradvis tillbaka till skillnad från hans brorsa som faktiskt är döv på ena örat.

2 Responses to Två iakttagelser

  1. Tant Sviskon skriver:

    Heh, alla pratade om att SVT:s nya serie Jordskott var så bisarr och konstig och så råkade jag bläddra förbi den på SVT24 och ba’ ”shit, den ÄR jättekonstig” tills jag fattade att det var en syntolkad repris 😛

    Liked by 1 person

