Det är inte konstigt att det tar en stund…

Ibland undrar jag vad jag gör varje dag mellan 22.30 och 00.00 för det tar iaf en himla tid att ta sig från soffan till sängen. Men när jag tänker efter så är det inte så konstigt.

1. Toabesök, nedvarvning och introvert återhämtning med mobilen. (F introvertladdar sig framför TVn istället.) För mig tar det 25 min att ladda fullt.

2. Tandborstning och tandtrådande, ofta i myshörnan vid gerbilburen.

3. Byter sand i gerbilernas sandbad och byter vatten i vattenflaskan. Gullar lite med djuren och ger dem solroskärnor.

4. Inspekterar odlingarna på övervåningen. Kanske höjer lysröret och vattnar lite.

5. Klär av mig och byter till sovshorts (avklippta tights som gör att låren inte klibbar ihop nattetid). Går några svängar till tvättkorgen.

6. Lägger fram kläder till barnen.

Efter cirka 40-50 minuter har jag nu kommit in i sovrummet…

7. Ber Fredrik bära över Molly till sin säng.

8. Flyttar Stella som sover på min kudde till mitten av sängen. Flyttar om alla kuddar så att det blir rätt samt trycker in en kudde under madrassen som fallskydd.

9. Borstar ur min sida av sängen. Jag är hsp och minsta dammkorn känns som grus.

10. Fyller på nytt vatten i muggen ifall jag behöver ta en tablett nattetid (är förkyld och har huvudvärk då och då).

11. Lägger mig ner. Nässprayar och smörjer läpparna.

12. Bloggar (inte varje dag)

13. Beundrar min dotter som är så bedårande när hon sover.

Här är klockan förhoppningsvis max halv tolv men ibland till och med tolv om jag bröt upp sent från soffan.

14. Ställer larmen.

15. Korrigerar hur öppet fönstret är för att få lagom svalt.

16. Läser bok tills sömntåget kommer.

17. Sätter på ljudboken, släcker och försöker somna. Ibland går jag på toa en extra gång för säkerhets skull.

Idag glömde jag visst nr 5 så jag ska ta på sovshortsen och sen gå direkt på 14 med läsningen. Hoppas jag.

Ps. Fredrik på kvällen: ser på tv, släcker, kontrollerar dörren, larmar, toa, tandborstning, ljudbok, snark.

Ps2. I dagsläget har jag inget intresse i att ändra något. Tror att jag behöver det där gerbil/växt/Stella-gullandet för att varva ner. Vi får dock se senare när jag måste gå upp runt sju varje dag igen…

Kommentarer inaktiverade.

