Tänka utanför boxen

Jag och Stella pratar om att hon bara har ett år kvar i förskolan snart.

Stella: Men jag kan fortsätta vara kompis med Li ändå.

Sara: Ja, det klart! Även om ni går i olika skolor sen.

Stella: Så kan hon komma hem till mig och så kan vi titta på Elsa (Frost). Jag och Li gillar Elsa. Och så kan vi bestämma vem vi är i Elsa.

Sara: Vilka vill ni vara då?

Stella: Li vill nog vara Elsa… (här blev jag rädd för en konflikt eftersom alla barn verkar vilja vara Elsa men ingen Anna (själv föredrar jag Anna!)).

Stella: …och jag kan vara en katt.

image

Sara: Vad bra!

Stella: En katt som är svart och vit. Som vanliga kossor.

Sara: Ja, just det ja…

Perfekt!

Ps. Stella leker ofta katt med sina kompisar. Ibland är de kattunge och kattmamma men Li gillar ju att vara Elsa sååå…

Kommentarer inaktiverade.

