Efter helg kommer tröttheten

Nu känns det som att jag äntligen börjar landa efter all sjukdom. Det är nästan fem veckor sedan Stellas influensa bröt vår friska vinter och barnen hann med två sjukperioder var. Fredrik är på jobbet idag för första gången på två veckor (en jobba hemma-vecka) efter fyradagarainfluensan, halsflussen och den dubbelsidiga öroninflammationen med sprucken trumhinna. Nu mår han bra bortsett från att han inte hör på ena örat och hör sin egen röst i huvudet osv. Det kan ta runt åtta veckor för trumhinnan att läka.

Själv är jag i princip frisk igen efter tolv dagars ganska mild förkylning. Skönt.

I övrigt hade vi spelkväll mellan 21-02 i fredags, familjedag i lördags och igår var vi hos syrran med bebis tillsammans med pappa som var i stan. Han sov även hos oss i natt innan han skulle hem till Luleå.

Så nu är jag ganska trött. Även om jag mest vilat och suttit still så har det ändå gjort mig trött.

I övrigt är jag i sluttampen av försådderna. Satte de sista idag utom dahliorna som jag sätter i jord i maj. Trodde att jag skulle kunna hålla mig i källaren i år, men där finns ej plats för dessa höga klättertorn (blomman för dagen)…

image

…samt att det är för kallt och lågt i tak på hyllorna för tomater, flitiga lisa och de höga vad-de-nu-heter som redan blommar (!). Dessa står istället i Stellas rum.

image

Får fixa ännu fler lysrör och en bänk med högre i tak så att jag kan ha mer i källaren nästa år. Fredrik är ganska missnöjd som vanligt nämligen.

Men visst är tomaterna fina! Här får de både solljus och stöd av lysröret.

Lysrören har för övrigt bidragit med väldigt mycket mer bulliga plantor än tidigare års rangliga ljussökande saker. Kan verkligen rekommendera svala rum och lysrör. (Läs mer om försådden i min blogg Smultronrabatten.)

Avslutar med en bild på barnen och kusin Selma som nu är åtta månader.

image

Kommentarer inaktiverade.

