Önskelistan

Jaha, om fem veckor fyller jag 33 år och det är dags att skriva en liten önskelista till familjen. (Känner för mig för övrigt ”för gammal” nu eftersom min mentala ålder är 31 och har varit det i typ åtta år.)

Nummer 1 blir ju bokasikompost. Det är en hink till köket som syrar ens matavfall (med hjälp av mikrobakterier i ströformat) och förvandlar det till kompost på några veckor och jord efter ytterligare några veckor. Låter ju svinbra. Så slipper F springa ut med de kladdiga överfulla påsarna. Jag behöver alltid jord och vår vanliga kompost tar typ två år på sig. Så sånt vill jag ha. Ni kan läsa mer på bokashi.se.

Nummer två blir….ehh… Jag vet inte. Jag behöver ju inte så himla mycket. Typ syllpapp, fiberduk, plantor och shit till trädgården. Men inte så kul att ge bort.

Men vi säger väl högtalare till datorn då. För de gick sönder.

Om jag skulle önska mig något i upplevelseformat? Hmmm… Orkar ju inte med så mycket.

Önskar mig friskhet och energi.

Kanske klippkort på saker som mördarsnigelplock, matlagning, hämta barnen och gräva i trädgården. Det vore nåt.

En regntunna skulle jag vilja ha.

Nä, presenterna nuförtiden är ju inte så roliga eller romantiska precis. Jag är ju inte direkt typen som vill ha smycken eller kläder.

Jo, någon som tar med mig till ett provrum och lassar in kläder i min storlek så att jag bara kan prova och betala. För jag tycker att kläder är så trååhåhååååkigt och det är så svårt att hitta kläder som sitter bra. Orkar ju inte ens ta mig till affärerna längre och att beställa på nätet känns bökigt när jag i normala fall bara kan ha typ 25% av allt jag provar som ser snyggt ut (pga ojämn kroppsform). Men jag skulle verkligen behöva fler kläder eftersom de jag har används tills de går sönder och det är dags att fylla på snart.

Bo på lantligt pensionat med helpension kanske? (Typ som lajv exkl. skådespelandet och med toa och säng.) Lite bekvämlighet bara kanske? Typ slippa alla måsten och få vara i naturen. Få lägga min lilla energi på att vara i trädgården istället för att spara den till hushållsarbete och barnskötsel. Det vore nåt!

Och en bokashikompost då. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

