Drömmar och verklighet

24 april, 2016

Jag hatar packadrömmar. I natt var vi på väg hem från ett lajv och försökte packa ihop allt i hotellrummet (!) där vi hade bott. Barnen hade spridit ut sina leksaker överallt och det tog evigheter att forsla ut allt. Till slut kom arrangörerna och hjälpte till. De började rengöra köket och bära ut de allmänna grejerna.

När jag kom bort till parkeringen såg jag att alla andra deltagare stod och suckade och väntade på oss. Jag sa typ ”men hjälp till då så går det lite snabbare!”

Sen sa jag att vi hade fått det allra sämsta lägret eftersom det låg så himla långt bort. Och ungarna hade packat med alldeles för många saker.

Frustrationen!

Jag undrar vad jag gjorde igår som triggade denna dröm. Måste ju känt mig stressad och att situationen känts ohållbar på något vis.

I nästa dröm skulle jag sova i ett kollektiv, men så hade jag glömt min necessär och kunde inte borsta tänderna. Jag råkade störa två andra boende på väg till toaletten och när jag väl skulle lägga mig så var en massa lampor tända. Hittade knappt lampknapparna. Råkade dessutom slå på en dammsugare som lät högt när jag skulle slå av en lampa. Var rädd för att störa och fick liksom inte den möjlighet jag behövde till att sova.

Antar att det kommer sig av att jag hängde en hel del med barnen igår och inte vilade i avskildhet förrän vid tretiden. Var dessutom tvungen att gå upp med dem mellan 7.30-9 så att F fick sova lite. Betade även av en del på att göra-listan.

Jaha. Så var det med den saken. Men idag har de åkt iväg på shoppingrunda (lajvtyg, tights, skor) så idag får jag vila några timmar.

Det är så dubbelt det där. Jag vill ju hänga med dem för att inte bli så ensam även på helgerna, men samtidigt blir jag trött efter bara några få timmar.

