Blomrockad

image

Nya blommor i dagens utsikt!

Tomatplantorna har trängt ut flitiga lisorna från lysrörsfönstret och det börjar bli trångt för palettbladen i vardagsrummet. Så nu får de stå här.

Det har även blivit möjligt att skicka växter på posten nu, så igår fick jag hem den gröna paletten med krulliga blad samt en vinröd sak som ligger i återupplivningsbad. Den blev lite ledsen igår så vi får se om den överlever. (Bytte dem mot två andra sticklingar som jag skickade igår.)

Flera av mina försådder blommar redan. Jag har inte varit med om det tidigare. Men jag har ju sått tidigt i år och lysrören bidrar nog en hel del.

Nu ska vi bara lyckas tränga ihop oss de sista 4-6 veckorna innan växterna kan flytta ut. Det blir en lättnad för oss alla.

image

Växtrummet

Kommentarer inaktiverade.

