Onsdagsrapport

27 april, 2016

1. Kan helt klart vänja mig vid dessa enbarnseftermiddagar. I måndags åkte Stella hem till Tilda, igår var Molly hos Jennifer och idag följde Stella med Li hem. Vi hämtar dem vid halv sju-sju och får därmed egentid med det andra barnet under tiden.

Idag åkte Molly rullskridskor för första gången (med mig som stöd), i måndags pysslade vi en pennburk och igår lekte jag med duplo och sjöng Mamma Mu-sånger med Stella.

image

2. Tomaterna är stora och får knappt plats i fönstret. Längtar till utplanteringen om 3-5 veckor.

3. Saker på göralistan börjar ordna upp sig. Trodde dock att jag skulle få spatt igår kväll när vi skulle boka den sista resvägen av tre. Det såg ut som att nattåget mellan Boden och Hudiksvall var fullbokat (dagen innan fanns det plats! Men då hann vi bara med de två flygbokningarna.)
Men sen testade vi från Luleå till Hudik och då gick det. Antar att någon skulle till Luleå eller nåt. Men det blir bara 2 mil (?) längre så det gör inget.

Nu är iaf allt bokat och klart och vi är redo för åtta dagar i Norrbotten och tre dagar i Gnarp utanför Sundsvall och BRÖLLOP! (Dock har vi inga kläder än, men det får vi greja. Vi ska ju på nästa syskonbröllop två veckor senare.)

4. Lajv om en vecka och jag är helt klar med mina saker sen några dagar. Ska bara göra gammaldags papper genom tebad. Fredrik syr som en tok på kvällarna. Han har typ tunika och byxor kvar och är nästan klar med skinnrock och kjortel. På lördag kör vi heldag med sömnad tillsammans med svågern och S som vi ska åka med.

Jag måste dock provgå mina skinnskor i skogen. De kan ju inte se helt nya och rena ut (vanligt lajvarmisstag när det gäller kläder som iofs brukar lösa sig efter några dygn i skogen, särskilt om det är lerigt.)

image

5. Står dagligen och beundrar/inspekterar mina rabatter och allt fint som växer där. Tog några foton idag.

image

image

image

6. Bästa ordet: matdjur. Stella frågade mig igår när hon matade mig med sin leksaksmat om jag ville ha matdjur. Jag sa så klart ja (utan att veta vad det var) och maten förvandlades till en morrande t-rex och ett tuffande tåg. Supersmart ord ju!

