Helgdagar

Om tre dagar åker vi till lajvet så igår hade vi sydag hela dagen. Svågern med sambo har ingen fungerande symaskin hemma så de brukar komma hem till oss för lite sömnad. Igår sydde de tre-fyra plagg tror jag och själv hämtade jag ner alla lajvprylar och började packa. Det var tur att jag tog ner allt igår för några kläder behövde lagas och det är ju alltid trist att upptäcka dagen innan.

Det är mysigt med hantverksdagar tycker jag. Stora tygstycken på golvet, Fredrik framför symaskinen och trevligt prat. Alla hjälps åt med barnen och utfodringen.

Vid niotiden var vi klara och barnen var nattade. Så då spelade vi Rockband fram tills halv tre på natten. Så kul!

Idag åkte familjen till svärmor så att jag fick vila. Jag var ute mellan 13-17.30 eftersom det var sol och kanske 14-15 grader. Tänkte om och om igen att ”det här är livet. Det är därför jag överlever den göteborgska vintern.” Jag älskar när det är sådär ljummet med en svag bris och värmande men inte brännande sol.

Jag fick äntligen satt potatisen och lyckades gräva färdigt nya äggformade rabatten. Mer om det i den andra bloggen.

image

Nu är de stora projekten i trädgården klara. Avvaktar nu tid för den sista sådden, avhärdning av alla mina försådder och inköp av lite plantor till rabatterna. April är alltid hektiskt i trädgården i och med pallkrageförberedelser, eventuella planteringar av buskar och träd, rabattgräv och annat. Men nu lugnar det ner sig och om drygt två månader kan jag börja skörda (sparris och rabarber redan om några veckor!).

Älskar livet med lajvhobbyn och trädgården!

Kommentarer inaktiverade.

