Geocaching

Igår var jag på jobbet två timmar och idag vågade jag mig iväg på skogsutflykt. (Börjar bli våghalsig!)

Har länge velat komma iväg till skogen (en större än den bredvid vårt hus) och göra något med barnen, så idag tog jag chansen. Vi åkte till Härlanda Tjärn med familjen W-A som vi lärt känna genom föräldrakooperativa förskolan. Både de och vi har hållit på med geocaching och är det något som kan få igång halvslöa stadsbarn i skogen så är det skattjakt. Det blev succé.

image

Vi hittade alla fem utvalda ”cacher” som gömts i skogen med ”viss” hjälp av gps och sen blev det fika vid sjön. Vi gick runt i över två timmar så jag fick rejält med motion i jämförelse med vanligt (brukar orka gå max nån kilometer). Nästan som ett Göteborgsvarv för mig alltså! ^^ (som också gick idag.)

image

Jag och Stella tog en groupie…

Det kändes bra när vi var ute, men när jag kom hem blev jag jättetrött. La mig i sängen och kom sen inte ur den på tre timmar (!). Totalt utslagen.

Men det var det ändå värt. Ska ta det lite lugnare de närmsta dagarna.

Men det är fantastiskt att se hur fort kroppen återhämtar sig nu. Det känns som att kroppens energi ökar exponeniellt.

Och jag är så sanslöst glad och tacksam för det. Börjar få mitt liv tillbaka!

One Response to Geocaching

  1. riktliv skriver:

    Vad roligt!

    Liked by 1 person

